Δευτέρα, 25 Ιουνίου 2012

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: « Ταξιδεύοντας στο διάστημα ». (ΙΣΤΟΡΙΑ-ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ/ΦΥΣΙΚΗ/ΜΕΛΕΤΗ)



n ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

 α) Ενίσχυση γνώσεων σχετικά με το περιβάλλον που ζούμε. 
 β)  Εισαγωγή στο ηλιακό σύστημα.
n γ) Κατανόηση μέρας-νύχτας και εποχών.
nδ) Δημιουργία πλανητών μέσα από την αισθητική αγωγή-χειρωνακτική εργασία.
nε) Σύνθεση του δικού μας πλανητικού κόσμου σε τρισδιάστατη μορφή.
nζ) Ενίσχυση διαλόγου και συζήτησης.
nστ) Εξάσκηση στη χρήση τηλεσκοπίου.  

Ενδεικτική πορεία υλοποίησης: 
ΜΕΡΟΣ 1ο
"ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑ"
  
 1)Ανακάλυψη πρότερων γνώσεων  των παιδιών σχετικά με το ηλιακό σύστημα.
n 



2)Παρακολούθηση βίντεο  σχετικών με το   ηλιακό σύστημα. 

n3)Κατανόηση εποχών και ημέρας - νύχτας με τη βοήθεια της υδρόγειου σφαίρας.                               
 4)Δημιουργία των δικών μας ζωγραφιών. 
 


5)Δημιουργία πλανητών μέσα από χαρτοκοπτική.
n 

6)Σύνοψη των όσων μάθαμε.




                                                                ΜΕΡΟΣ 2ο 
   " ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΗΛΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ "


nΤα παιδιά την ώρα των εικαστικών κατασκευάζουν τους πλανήτες με πινέλα, μπογιές, εφημερίδες και πετονιά.
n






nΣτη συνέχεια, κρεμάμε τους πλανήτες στην οροφή ή όπου αλλού βολεύει, συζητάμε για το μέγεθός τους, τη θέση τους και βγάζουμε συμπεράσματα.
  
     ΜΕΡΟΣ 3ο 
   Επίσκεψη ενός αστρονόμου στην τάξη.
                         Στόχοι:

n1)Ενίσχυση των υπαρχουσών γνώσεων.
n
n2)Διάλογος για θέματα αστρονομίας.
n
n3)Ερωτήσεις – απορίες των παιδιών στον ειδικό.
n
n4)Δημοσίευση στην εφημερίδα.
 


(Από την επίσκεψη του Alexis  Brandeker, αστρονόμου του πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, στο 1ο Δημ.Σχ.Καρύστου
 ( τμήμα Γ΄1 - Σχ.Έτος : 2011-2012).

Το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο " Πανευβοικόν Βήμα" είναι το εξής:


nTαξίδι στο Διάστημα
n           Μια ιδιαίτερη  ευκαιρία είχαν οι μαθητές της Γ' , Ε΄και ΣΤ΄ Τάξης του
n1ου 12/θ Δημ.Σχολείου Καρύστου-Κοτσίκειου.στις 30-4-2012.
n  Προσκεκλημένος του Διευθυντή του Σχολείου, Τσακνάκη Γεωργίου,
nο καθηγητής Αστρονομίας του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης,
nBrandeker Alexis, είχε την ευγενή καλοσύνη να επισκεφθεί το σχολείο
nκαι  επί 2 ώρες να επιλύσει απορίες των μαθητών ,σχετικά με το
nδιάστημα, τη δημιουργία των αστεριών, τα διαστημικά ταξίδια
nκαι οτιδήποτε άλλο μπορούσε να γεννήσει η περιέργεια των παιδιών.
nΑς σημειωθεί ότι ο καθηγητής  Brandeker Alexisπαρά το νεαρό της ηλικίας του- έχει να επιδείξει μία λαμπρή σταδιοδρομία στο πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης,
nμε ιδιαίτερη βιβλιογραφία στη γέννηση των αστεριών.
n  Κατά το ήμισι  Έλληνας, από την μητέρα του Αλίκη, τρέφει ιδιαίτερη αγάπη προς  την Κάρυστο και δε χάνει την ευκαιρία να την επισκεφθεί σε κάθε του ταξίδι στην
nΕλλάδα.
n  Επισκέφθηκε επίσης και το τμήμα Γ1,του δασκάλου Μίλτου Κοτζιάμπαση,
nμιας και οι μικροί μαθητές είχαν εκπονήσει ένα πρόγραμμα σχετικά με το διάστημα.
n Οι ερωτήσεις των παιδιών έπεφταν υπό μορφή  βροχής διαττόντων αστέρων
nκαι οι δύο ώρες αποδείχτηκαν πολύ λίγος χρόνος για να καλυφθούν όλες.
n Δεν παρέλειψε επίσης να διαθέσει από τον ελεύθερο χρόνο του αρκετή ώρα,
nγια να συναρμολογήσει και να θέσει σε λειτουργία αστρονομικό τηλεσκόπιο του σχολείου, δίνοντας  έτσι την ευκαιρία στους μαθητές για παρατήρηση των ουράνιων σωμάτων.
n Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα.
nΟ Διευθυντής και το προσωπικό. 
              ΜΕΡΟΣ 4ο 
Αν το σχολείο διαθέτει αστρονομικό τηλεσκόπιο, υπάρχει η δυνατότητα ο δάσκαλος με τα παιδιά να παρακολουθήσουν τα ουράνια σώματα και ιδιαίτερα τη Σελήνη. 


                                                                      ΜΕΡΟΣ 5ο
Αξιολόγηση προγράμματος.

Μπορεί να γίνει με ερωτηματολόγιο (γνώσεις - ερωτήσεις αξιολόγησης δραστηριοτήτων) προς τα παιδιά και τους γονείς και με προβολή των δράσεων στην τοπική κοινωνία.  Τα στατιστικά του ερωτηματολογίου καλό είναι να κρατηθούν για βελτιώσεις σε μελλοντικά προγράμματα. Κάποιες από τις ερωτήσεις μπορούν να έχουν τη μορφή:

1)Το πρόγραμμα ταξιδεύοντας στο διάστημα μου άρεσε: Α) καθόλου    Β) λίγο    Γ) Αρκετά   Δ) Πολύ   Ε) Πάρα πολύ

2)Κατά τη διάρκεια του προγράμματος κουράστηκα:
Α) καθόλου    Β) λίγο    Γ) Αρκετά   Δ) Πολύ   Ε) Πάρα πολύ

3)
Το πρόγραμμα που έκανα με βοήθησε να καταλάβω καλύτερα γιατί υπάρχει η μέρα και η νύχτα.
Α) καθόλου    Β) λίγο    Γ) Αρκετά   Δ) Πολύ   Ε) Πάρα πολύ
κ.λ.π
                                 ΜΕΡΟΣ 6ο
 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ :
Συμπεριλαμβάνουν: 
1) Τα μέρη σύνδεσης με το Αναλυτικό Πρόγραμμα.
2) Τα μαθήματα που συνδέονται διαθεματικά.
3) Τα συμπεράσματα των ερωτηματολογίων αξιολόγησης.
4) Γενικές εκτιμήσεις.
5) Αστοχίες του προγράμματος.  

κ.λ.π
Μια μορφή θα ήταν η εξής:

n 
Κλείνοντας, πιστεύω πως το πρόγραμμα άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά, όπως φαίνεται και από τα ερωτηματολόγια.
nΈγινε μια πρώτη επαφή με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Τα παιδία κατανόησαν το φαινόμενο της μέρας και της νύχτας, καθώς και των εποχών.
nΈγινε και προσπάθεια να δούμε τη Σελήνη με το τηλεσκόπιο, αλλά ο καιρός δε μας βοήθησε.
nΤα παιδιά ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα με τον αστρονόμο που επισκέφτηκε την τάξη μας και του έκαναν πάρα πολλές ερωτήσεις.
nΤο πρόγραμμα συνδέθηκε διαθεματικά με την Ιστορία.(οι γαλαξίες δημιουργήθηκαν από το γάλα της Ήρας) και με τη Μελέτη ( μέρα-νύχτα-εποχές).
  



 
ΠΑΙΖΩ & ΜΑΘΑΙΝΩ

Συνολικές προβολές σελίδας